Secretele Gospodinei

Incercati aceste remedii naturale pentru a preveni si trata pietrele la rinichi!

Pietrele la rinichi sunt o problemă comună de sănătate pentru mulți oameni. Trecerea acestor pietre poate fi incredibil de dureroasă. Și, din păcate, persoanele care au experimentat pietre la rinichi au mai multe șanse să le recupereze. Cu toate acestea, există câteva lucruri pe care le puteți face pentru a reduce acest risc.

De asemenea, cunoscute sub numele de pietre renale sau nefrolitiaza, pietrele la rinichi sunt compuse din materiale dure, solide, care se acumuleaza in rinichi si formeaza cristale.

Există patru tipuri principale, dar aproximativ 80% din toate pietrele sunt pietre de oxalat de calciu. Formele mai puțin frecvente includ struvit, acid uric și cisteina.

În timp ce pietrele mai mici nu sunt de obicei o problemă, pietrele mai mari pot provoca blocarea unei părți a sistemului urinar atunci când părăsesc corpul. Acest lucru poate duce la dureri severe, vărsături și sângerări.

Pietrele la rinichi sunt o problemă comună de sănătate. De fapt, aproximativ 12% dintre bărbații și 5% din femeile vor dezvolta o piatră de rinichi în timpul vieții lor.

Stai hidratat

Când vine vorba de prevenirea pietrelor la rinichi, se recomandă sa beti o mulțime de fluide.

Fluidele cresc volumul și diluează substanțele care formează piatră în urină, ceea ce le face mai puțin probabil să cristalizeze.

Cu toate acestea, nu toate fluidele sunt egale în acest scop. De exemplu, un aport ridicat de apă este legat de un risc mai mic de formare a pietrelor rinichilor.

Băuturile precum cafeaua, ceaiul, berea, vinul și sucul de portocale au fost, de asemenea, asociate cu un risc mai scăzut.

Pe de altă parte, consumarea multor sucuri acidulate pot contribui la formarea de pietre la rinichi. Acest lucru este valabil atât pentru sucurile îndulcite cu zahăr, cât și pentru sucurile îndulcite artificial.

Băuturile răcoritoare zaharoase conțin fructoză, care este cunoscută pentru creșterea excreției de calciu, oxalat și acid uric. Acestea sunt factori importanți pentru riscul de pietre la rinichi.

Creșteți consumul de acid citric

Acidul citric este un acid organic găsit în multe fructe și legume, în special fructele citrice. Lămâi și limes sunt deosebit de bogate în acest compus vegetal.

Acidul citric poate ajuta la prevenirea pietrelor de ricin de oxalat de calciu în două moduri.

Împiedică formarea de pietre: se poate lega cu calciu în urină, reducând astfel riscul formării unei noi pietre.

Împiedică extinderea pietrei: se leagă de cristalele de oxalat de calciu existente, împiedicându-le să se înmulțească. Vă poate ajuta să treceți aceste cristale înainte de a deveni pietre mai mari.

O modalitate ușoară de a consuma mai mult acid citric este de a mânca mai multe fructe citrice, cum ar fi grapefruit, portocale, lămâi sau lime.

Acidul citric este un compus din plante care poate ajuta la prevenirea formării de pietre la rinichi.

Limitați alimentele bogate în oxalați

Oxalat (acid oxalic) este un anti-nutrient găsit în multe alimente vegetale, inclusiv verde cu frunze, fructe, legume și cacao.

Cu toate acestea, organismul dumneavoastra produce, de asemenea, în cantități considerabile.

Un aport ridicat de oxalati poate crește excreția de oxalat în urină, ceea ce poate fi problematic pentru persoanele care tind să formeze pietre de oxalat de calciu.

Oxalatul poate lega calciu și alte minerale și formează cristale, care pot duce la formarea de piatră.

Cu toate acestea, alimente bogate în oxalat, de asemenea, tind să fie foarte sănătoase, astfel încât o dietă strictă cu oxalat scăzut nu mai este recomandată pentru toți indivizii care formează pietre.

Înainte de a vă schimba dieta, consultați-vă medicul și încercați să aflați dacă veți beneficia de limitarea alimentelor bogate în oxalat.

Elimina sarea din dieta

O dieta bogata in sare este legata de un risc crescut de pietre la rinichi la unii oameni. Un aport ridicat de sodiu, o componentă a sarei de masă, poate crește excreția de calciu prin urină, care este unul dintre principalii factori de risc pentru pietrele la rinichi.

Acestea fiind spuse, unele studii la femei și bărbați mai tineri nu au reușit să găsească o asociație.

Majoritatea recomandărilor alimentare recomandă în prezent ca persoanele să limiteze aportul de sodiu la 2.300 mg pe zi. Cu toate acestea, majoritatea oamenilor consumă mult mai mult decât atât.

Una dintre cele mai bune metode de scădere a aportului de sodiu este reducerea cantității de alimente prelucrate si procesate.

Dacă sunteți predispus la formarea de pietre la rinichi, restricționarea sodiului poate ajuta. Sodiul poate crește cantitatea de calciu excretată în urină.

Creșteți consumul de magneziu

Magneziul este un mineral important pe care mulți oameni nu îl consumă în cantități suficiente.Este implicată în sute de reacții metabolice din organism, inclusiv producția de energie și mișcările musculare.

Există, de asemenea, unele dovezi că magneziul poate ajuta la prevenirea formării de piatră în rinichi de oxalat de calciu.

Exact cum funcționează acest lucru nu este pe deplin înțeleasă, dar sa sugerat că magneziul poate reduce absorbția oxalatului în intestne.

Dacă doriți să vă măriți consumul de magneziu în dietă, avocado, leguminoase și tofu sunt bune surse dietetice.

Pentru a obține beneficii maxime, consumați magneziu împreună cu alimentele pe care le consumați, care sunt bogate în oxalat.

Unele studii arată că creșterea consumului de magneziu poate ajuta la scăderea absorbției de oxalat și la reducerea riscului de pietre la rinichi.

Mananca mai putina proteina animala

O dietă bogată în surse de proteine animale, cum ar fi carnea, peștele și laptele, este asociată cu un risc mai mare de pietre la rinichi. Un aport ridicat de proteine animale poate crește excreția de calciu și scăderea nivelului de citrat. În plus, sursele de proteine animale sunt bogate în purine. Acești compuși sunt defalcați în acid uric și pot crește riscul formării de pietre cu acid uric.